14 lut Dwie Trzecie I już za nami wielki finał Łańcucha XIII. Naprawdę bardzo udany był tegoroczny festiwal, a ostatnie ogniwo, w wykonaniu Sinfonii Varsovii pod batutą Jerzego Maksymiuka, równie mocne jak pierwsze.
12 lut Troje pianistów Znów trochę o nowych (lub w miarę nowych) płytach – staram się jakoś je łączyć tematycznie. Teraz więc młodzi pianiści.
11 lut Okołomuzyczne wystawy Dziś we Wrocławiu obejrzałam dwie wystawy, które mają pewien związek z muzyką. Albo z muzykami.
10 lut Isabelle Faust gra Mozarta Dwa lata temu Bachowska, rok temu Haendlowska, teraz Akademia Mozartowska. Poprowadzi ją w tym roku Giovanni Antonini, który ze swoim Il Giardino Armonico zainaugurował ją właśnie z udziałem Isabelle Faust.
7 lut Zagajewski/Pawlik – piosenki (!) Znana jest wrażliwość Włodka Pawlika na literaturę i poezję. Tym razem wszedł we współpracę z wybitnym poetą Adamem Zagajewskim. Podczas tego wydarzenia została nagrana płyta, która już jest na rynku i ma tytuł jednego z wierszy: Mów spokojniej. Właśnie w Palladium odbyła się jej warszawska premiera.
6 lut Prawykonanie Lutosławskiego Kto by pomyślał, że 22 lata po śmierci wielkiego kompozytora można jeszcze wykonać utwór, który dotąd nie był wykonywany? Miało to miejsce dziś w Studiu im. Witolda Lutosławskiego w ramach festiwalu Łańcuch XIII.
3 lut Eksperymenty nadesłane I znów parę płyt, które w ostatnim czasie otrzymałam od osób, które je nagrały. Tym razem z kręgu dość szeroko pojętej muzyki dawnej.
31 sty Mocne pierwsze ogniwo Łańcucha Festiwal Łańcuch XIII rozpoczął się dziś w Filharmonii Narodowej naprawdę pięknym koncertem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod batutą jej szefa Alexandra Liebreicha, z udziałem wspaniałego Gautiera Capuçona, który wykonał aż dwa koncerty wiolonczelowe. Ale po kolei.
30 sty Ambitnie z Wrocławia Orkiestra NFM jest kolejną filharmoniczną, która mogła zaprezentować się w Warszawie w zastępstwie Filharmonii Narodowej, która bawi na Dalekim Wschodzie. I świetnie.
26 sty Znów trochę dobrych płyt Tym razem cztery bardzo różne, zarówno pod względem składu wykonawczego, jak repertuaru (choć najwięcej klasyki i pochodnych), ale wszystkie warte słuchania. Wydane – jesienią i zimą.