14 wrz Bach przerabiał Pergolesiego Wiadomo, że Bach przerabiał różne utwory, najwięcej Vivaldiego. Ale nie miałam pojęcia, że kantatę BWV 1083 zrobił ni mniej, ni więcej, tylko ze Stabat Mater Pergolesiego.
13 wrz Trójskok po raz drugi I ostatni na tej Wratislavii, na szczęście. Tym razem: od baroku do początku XX wieku, a potem do czasów renesansu, ale muzyki pobrzmiewającej średniowieczem.
12 wrz Muzyczny trójskok …zafundowali nam w piątek organizatorzy Wratislavii. Od renesansu do muzyki współczesnej i stamtąd do baroku. Trudne do przyswojenia jednego wieczoru, ale wszystko w jak najlepszym gatunku.
11 wrz Nie wiem nawet, jaki dać tytuł… …pisząc o tak różnych wydarzeniach, jakich byliśmy świadkami dziś na Wratislavii.
9 wrz Włosi z Wrocławia …w wykonaniu trojga Czechów i jednego Francuza. Bardzo piękny był dzisiejszy koncert w Oratorium Marianum. Była też transmisja w Dwójce, może ktoś słyszał?
8 wrz Kolejna inauguracja NFM Przyszła pora na pierwszą wielką zagraniczną orkiestrę we wrocławskiej nowej sali. Kiedyś planowano występ Filharmoników Berlińskich, ale budowa się przeciągnęła i termin padł. Pierwszeństwo więc przypadło Izraelskiej Orkiestrze Symfonicznej pod batutą Zubina Mehty.
7 wrz Wspomnienie sprzed pół wieku Jubileuszowa, 50. Wratislavia Cantans rozpoczęła się powtórzeniem programu, który został wykonany 14 sierpnia 1966 r. we wrocławskim Dużym Studiu Polskiego Radia. Ale w jakże innych warunkach.
5 wrz Szalony Dzień w NFM Gmach Narodowego Forum Muzyki nadawałby się idealnie do organizowania jakiejś kolejnej wersji La Folle Journée. Format co prawda wymyślony został przez René Martina, a jego użytkownikiem w Polsce jest Sinfonia Varsovia, ale może można byłoby się jakoś dogadać?
5 wrz Świetną salę ma Wrocław Może nie jest tak piękna i estetyczna jak sala NOSPR, jest bardziej zwyczajna, ale brzmi znakomicie. Choć oczywiście w różnych miejscach różnie. Zresztą będzie się jeszcze stroić.
3 wrz Szaleństwa Orlanda w Łazienkach Kto się wybiera na Orlanda Haendla do Teatru Królewskiego w Łazienkach, może być spokojny: spektakl jest znakomity. Bez większych eksperymentów, za to zachwycający głosami i (jak w wielu inscenizacjach Natalii Kozłowskiej) wciągający świetną zabawą.