Świąteczne rabaty do -30%

Subskrybuj
24 lut

Czemu akustyka jest tak ważna

W komentarzach pod petycją w obronie Studia im. Witolda Lutosławskiego jeden z sygnatariuszy właśnie wspomniał o twórcy Studia. Witold Straszewicz chyba nie miał tytułu profesora, tylko doktorat, ale i tak był mistrzem – jego dziełem akustycznym są przede wszystkim trzy najwspanialsze sale koncertowe w kraju: Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, Filharmonia Rzeszowska i właśnie Studio. Wszystkie w drewnie, co zresztą […]

18 lut

Operetą w Lutosławskiego

Pomysł, by Studio Koncertowe im. Witolda Lutosławskiego (dawniej S-1), miejsce kultowe, gdzie patron był częstym gościem (tym naturalniejsze więc było, by po śmierci stał się patronem), które inaugurował Światosław Richter, a gdzie występowali najwięksi z największych, wydzierżawić zespołowi pana Włodzimierza Izbana, moim zdaniem kwalifikuje się – jeśli rzeczywiście prezesi Polskiego Radia pójdą na taką współpracę […]

8 lut

Nie łabędź, nie łabądek

Postanowiłam dziś mając wolne popołudnie odrobić zaległość i wybrać się na Czarnego łabędzia Darrena Aronofsky’ego, żeby wyrobić sobie własne zdanie na temat filmu, który ma niemal najwięcej nominacji do Oscara. Zwłaszcza, że słyszałam na jego temat zdania skrajnie różne. Nawet w mojej redakcji: Janusz Wróblewski, który napisał jego recenzję na Afiszu, zachwycił się, nazwał arcydziełem i […]

5 lut

Wreszcie Koncertująca na poziomie

Orkiestra SWF Baden-Baden und Freiburg kojarzyła się tu raczej z wykonawstwem muzyki współczesnej i Warszawską Jesienią. Nic dziwnego, ponieważ od wielu lat związana jest z jednym z najsłynniejszych festiwali muzyki współczesnej, w Donaueschingen. A w Warszawie wykonała (z Szabolcsem Esztenyim) m.in. Pianophonie Kazimierza Serockiego. Od ponad dziesięciu lat prowadzi ją francuski dyrygent Sylvain Cambreling, który […]

Świąteczna oferta „Polityki”

Czytaj wszystkie teksty i wydania specjalne, z rabatem do -30%.

Subskrybuj