19 wrz Pandemiczna Jesień Warszawska Jesień jest chyba jedynym festiwalem, który rozpoczyna się hymnem. Bywały już różne jego wersje, ale takiej jeszcze nie.
18 wrz Jak gdyby nigdy nic Zupełnie jak w normalnym sezonie: premiera baletowa, orkiestra w kanale, dwie przerwy, hostessy z czekoladkami, w bufetach wino się leje. Jedyna nowość: siedzimy co drugie miejsce, w maskach.
16 wrz Muzyk bardzo poważny Zmarły wczoraj Jan Krenz od ponad dekady już żył w osobności, na emeryturze, więc młodzi go właściwie nie znają, a starsi mogli trochę zapomnieć. Tymczasem była to postać wielka.
15 wrz Po 185 dniach przerwy Tylu dni milczenia Opery Narodowej doliczył się dyrektor Waldemar Dąbrowski. Dziś kierownictwo teatru opowiadało o rozpoczynającym się sezonie.
12 wrz Nietypowa inauguracja Tego jeszcze nie było: żeby sezon w Operze Narodowej inaugurował nie tylko śpiewak niezwiązany z nią na co dzień, ale i orkiestra z zupełnie innej opery.
4 wrz Fotograficzne skupienie, oberkowe szaleństwo Oba czwartkowe koncerty na lubelskich Kodach były mocne i ważne, każdy inaczej.
2 wrz Z proMODERN w roli głównej Lubelskie Kody, przesunięte z maja, okrojone i pandemiczne, rozpoczęły się koncertem w sali miejscowej filharmonii.
2 wrz Marlboro w Krzyżowej Dziś w warszawskim Kościele Ewangelicko-Augsburskim można było posłuchać czwórki młodych ludzi, którzy uczestniczyli w sierpniowych warsztatach Krzyżowa Music.
1 wrz Finis coronat opus Zakończenie tegorocznego, pandemicznego festiwalu było kolejnym dowodem, że – nawet w tej ograniczonej formie – trzymał poziom.
31 sie Śpiew więcej niż łabędzi Wiele razy śpiewał już u nas i zachwycał Christoph Prégardien, ale tegoroczny występ swoją temperaturą przypominał ten najwspanialszy, z 2009 roku z Winterreise. I tym razem tę temperaturę zawdzięczamy Schubertowi.