8 lut Monteverdi zawsze górą To był pomysł dyrektora artystycznego Opery Rary, Jana Tomasza Adamusa, żeby do dzieła Monteverdiego dodać współczesną interpretację muzyczną, on też wybrał do tego celu kompozytorkę Teoniki Rożynek.
6 lut W ramach fug Co jak co, ale układać programy to Royal String Quartet umie. Na dzisiejszym koncercie w Studiu im. Lutosławskiego wszystko było powiązane i skontrastowane, łącząc się w interesującą całość.
2 lut Pełne Studio na Lutosławskim Dopiero dziś byłam w stanie dotrzeć na Łańcuch XVII – żałuję, że tak późno, bo program festiwalu jest jak zwykle bardzo ciekawy. I cieszę się, że, jak widzę, ludzie naprawdę chcą na te koncerty chodzić.
1 lut Trzy kobiety. Afganistan Spektakl-performans czy opera-performans – tak kompozytorka Katarzyna Głowicka i reżyser Krystian Lada określają swoją realizację Unknown, I live with you. Można ją jeszcze raz zobaczyć w Cricotece.
31 sty Jeszcze jeden Zygmunt Mamy sezon na „polskie” opery – po Gismondzie Leonarda Vinciego wystawiono właśnie w ramach Opera Rara Sigismonda Gioachina Rossiniego, a w pobliżu kolejne premiery.
29 sty Pożegnanie z Północą Nie wiem, jak w innych krajach, ale w Polsce parę pokoleń młodzieży wychowało się na bohaterskich opowieściach o zdobywaniu Północy, więc mamy do tej tematyki szczególny stosunek.
27 sty Quo vadis, zorzo polarna? Festiwal w Tromsø znajduje się w tej chwili na zakręcie. Odbywa się w tym roku już po raz 33, ale bardzo się po drodze zmieniał.
26 sty Plenerowy koncert w mrozie Czy wyobrażacie sobie imprezę muzyczną na wolnym powietrzu przy -10 stopniach, trwającą godzinę? Byłam dziś na takiej.
26 sty Norweskie melanże Nordlysfestival, na którym właśnie jestem w północnonorweskim mieście Tromsø, jest mieszanką wszelkich gatunków muzycznych. To ciekawe podejście i chyba typowe dla tutejszego muzykowania.
19 sty Ciekawy eksperyment w FN Z przyjemnością słuchało się naszych muzyków grających na co dzień inne rzeczy w innym stylu, a tym razem próbujących wczuć się w historycznego Bacha.