10 lut Dziwna mieszanka Kijowska Orkiestra Symfoniczna, tym razem pod batutą Vitalia Protasova, zaprezentowała dość zaskakujące ułożenie programu.
3 lut Solaris w Solarisie Czy warto było wsiąść rano do pociągu do Krakowa, pojechać tam tramwajem w jakieś miejsce u czorta na kuliczkach i po południu wsiąść w pociąg powrotny? Z całą pewnością warto było.
1 lut Nowe szaty Szymanowskiego Dziś okrągłe, 50. urodziny Bartłomieja Nizioła (wszystkiego najlepszego!). A właśnie ukazała się płyta Filharmonii Narodowej z jego udziałem.
30 sty Anderszewski w Europie Środkowej Janáček, Szymanowski, Bartók – wszystkie utwory napisane w przeciągu gdzieś dwóch dekad. Tak różne, ale wiele wspólnego.
28 sty Z momentami blisko sacrum Bóstwa różne pojawiały się na kolejnym koncercie Łańcucha XXI w wykonaniu AUKSO, ale nie zdominowały całości.
27 sty Coraz bardziej wyrafinowane programy Gdzie? Na Łańcuchu XXI. Dziś na występie NOSPR pod batutą Bassema Akiki.
27 sty Kate Liu znów z Mozartem Dobrze, że przynajmniej sama, a nie z kolegą pianistą. Ale i tak mam niedosyt – wolę, kiedy przyjeżdża na recital i gra więcej.
23 sty Znane i niespodziane Royal String Quartet tym razem nie na festiwalu, organizowanym przez siebie czy innych, ale na szeregowym koncercie w FN.
22 sty Czy to naprawdę Medea? Simon Stone uwspółcześnił Medeę Cherubiniego (premiera w Operze Narodowej jest przeniesieniem z Festiwalu Salzburskiego w 2019 r.). Ale przy okazji zrobił z niej zupełnie inną postać.
21 sty Lutosławski i jego Europa Inauguracyjny koncert festiwalu Łańcuch XXI w wykonaniu Orkiestry Polskiego Radia pod batutą jej szefa Michała Klauzy zawierał dzieła kompozytorów, którzy żyli w czasach głównego bohatera festiwalu.