Szkoły podzielone na strefy
Dyrektorzy nie tracą nadziei, że od 1 września uda się uruchomić naukę stacjonarną. Żeby zminimalizować ryzyko zarażenia koronawiruem, szkołę trzeba podzielić na strefy. Uczniowie przydzieleni do danego obszaru nie mogliby przebywać gdzie indziej. A co z nauczycielami?
Przećwiczyliśmy to w czasie matur. Zdający wchodzili do budynku wyznaczonym wejściem (mamy trzy: główne, boczne i od strony boiska), a dyżurujący pracownicy pilnowali, aby nie dochodziło do mieszania grup. Opuścić szkołę też można było tylko wyznaczonym wyjściem.
Piszemy o tym, co ważne i ciekawe
Wściekły pies
Picie w Polsce to temat rzeka. Rzeka to zresztą dobra metafora. W zeszłym roku branża zarobiła 50 mld zł. A mówimy o czymś, czego wyprodukowanie kosztuje grosze – mówi Ryszard, od ponad 20 lat związany z branżą alkoholową. Sam jest alkoholikiem, ma ojca alkoholika i żonę alkoholiczkę.
Maturzyści przestrzegali zasad, natomiast nauczyciele uważali, że to ich nie dotyczy. Wszyscy spotykaliśmy się w pokoju nauczycielskim, wchodziliśmy i wychodziliśmy, jak Bóg dał, nie patrząc na wytyczne. Teraz pewnie będzie podobnie. Uczniowie będą przebywać w swoich rewirach, a nauczyciele nie. Po paru dniach młodzież to odkryje i uzna – całkiem słusznie – że zasady nie mają sensu.
Trzeba by więc także nauczycieli przypisać do określonych rewirów i wymagać, aby nie wchodzili do innych stref. Jest to trudne, ale wykonalne. W moim liceum mamy takich fachowców od logistyki, że z palcem w nosie by to zaplanowali. No i nie powinno być wyjątków dla dyrekcji. Szefowa też powinna trafić do jednej strefy, a do pozostałych nie wchodzić. Zobaczymy się – o ile trafię do innego rewiru – dopiero po pandemii, pani dyrektor? Pechowcom współczuję.
Komentarze
Zaklęte rewiry? W szkole? To aby nie za trudne na obecne czasy?
@Płynna nierzeczywistość
Coś dla ciebie – to o SOBIE mówią twoi idole …
https://www.facebook.com/wolnelewo/posts/3232845856772423?__xts__%5B0%5D=68.ARAL15DQJ6AJv0XYFXxDW6SlNBoiCePa8xy-JhPw7adoUMZRYeH37Cf7Wj1Xcz7LhEM_xMt2rZAjcZwD6YRpdRC4RbsvdIjWAMiQAQn3fJqkASNnrw1H6vKctJ7_v7KOWAu67h3wgxvndREGacclvtxI7GThYv13f5uJyjHgXtQBDgR-ZuubNQAx4LyuodNxEIDPU-Fg_VyFQY1Pi4jixOc3aEYD–lnTmxgC85zIBk6rWxgQupxMUH3LeY31rMynikQtB0FE49tROEcW3d5xQq4jN7GpmWL-uY4G9wXZ3Rk5rczYDxdEJ688sdzmWDWDDaWDMxGlmzW2VY&__tn__=K-R