Gang dyrektorek rozbity
Mrożąca krew w żyłach informacja o przestępczej działalności dyrektorek niepublicznych placówek edukacyjnych. Mówi się wręcz o dyrektorskim gangu, który działał na terenie całego kraju. Właśnie został rozbity. Policja aresztowała 13 osób. Sprawa jest rozwojowa, członkiń gangu może być więcej. Zajmuje się tym łódzka prokuratura.
Dyrektorki fałszowały dokumentację szkolną, podawały nieprawdziwą liczbę uczniów i na tej podstawie wyłudzały dotacje. Nie chodzi o drobne sumy, lecz o 40 milionów zł. Działały w sposób zorganizowany, wymieniały się informacjami, jak skutecznie wyłudzać (szczegóły tutaj).
To nie pierwszy taki przypadek, że pracownicy placówek edukacyjnych popełniają przestępstwa, choć chyba pierwszy na taką skalę. Przez oświatę przepływają coraz większe pieniądze, więc pokusa ich zagarnięcia rośnie. Polska jest bogata jak nigdy w historii, dochód per capita dorównuje Japonii, a nauczyciel wciąż zarabia znacznie poniżej średniej unijnej w szkolnictwie, uczniowie uczą się często w fatalnych warunkach. Więc gdzie te pieniądze?
Komentarze
@Gospodarz
Zwracam uwagę, że to był gang dyrektorek(właścicielek?) placówek PRYWATNYCH, które jeszcze mają kasę z czesnego … 😉
@belferxxx
Szkoły dla dorosłych wg Faktu.
Smolik sugerował, że wycieki arkuszy, tematów z pol. mogą wychodzić ze szkół dla dorosłych.
Wszyscy się oburzali, ale to pasuje do szkół, w których prawie nikt nie przychodzi na lekcje, część uczniów nie istnieje, a wypadałoby, żeby była jakaś zdawalność.
@Gospodarz
Takie rzeczy działy się jakieś 15 lat temu w podobnych szkołach dla dorosłych sieci cosinus i nikt z tym kryminogennym mechanizmem NIC nie zrobił do dziś … 🙁
@Gospodarz
A tu podobna sprawa wykryta 4 lata temu … 😉
https://wiadomosci.onet.pl/warszawa/zakladali-fikcyjne-szkoly-i-wyludzali-dotacje-proceder-odkryla-policja/mv4mqcg
@Gospodarz
A tu kolejny przykład – za Hall … 😉 I ona miała coś z tym zrobić … 17 lat temu …. 😉
https://edukacja.rp.pl/edukacja/art8142181-szkola-wyludzania-dotacji
@belferxxx
Ciekawe ile jest takich „gangów surykatek”, a tu przecież nie brakuje chętnych do całkowitej prywatyzacji szkół 🙂
@KC
Podobny „potencjał” ma wprowadzona ( dla siebie!) przez Hall ” edukacja domowa” z różnymi mutacjami w rodzaju Szkoły w Chmurze szczególnie… 😉
@Róża
Zapewne jest to miejsce, gdzie arkusze mogły „wyciekać”, ale z drugiej strony Smolik mógł do takich(!) szkół wysyłać kontrolerów, czego nie robił … 😉
@Gospodarz
A tu dyrektorka gdańskiego biura poselskiego i kumpela Bar(a)bary o małym rozumku niejakiej Nowackiej niejaka Cisoń w akcji 😉 Niejaka Nowacka NIC z tym nie zrobiła, choć buźkę ma na codzień służbowo pełną liberalno-lewicowych frazesów 🙁
https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,32369125,radna-sylwia-cison-ze-lzami-w-oczach-przeprasza-za-swoje-zachowanie.html?fbclid=IwY2xjawNyNBVleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBvUGFTeExRNWpMUHR4bWxhAR7OWiLIeVblHeHTwHkxWrZhgWS8nFLyiZ6zFwC26_AJQsVOxGWZsQ5Iptd1qA_aem_PlvQvpXC7OeIZ9nNyHBM5g
@belferxxx
Maj 2024 – Smolik mówi, że unieważniona będzie matura ucznia w liceum dla dorosłych z powodu przecieku.
Ten sam maj 2024 – Smolik mówi, że są/będą do niektórych szkół wysyłane arkusze z nadajnikami, które alarmują w przypadkach otwarcia przed czasem.
A teraz proszę sobie przypomnieć co pisały grupy nauczycielskie w stylu Protestu. Łatwo to odszukać, jak się coś kiedyś przeczytało, to wystarczy wpisać odpowiednie hasła.
Histeria. Była histeria i oburzenie, jak zawsze. „Ta wypowiedź jest czystą insynuacją (…) Czy ktoś słyszał o takim przypadku? (…) Nie, bo dyrektor Smolik w swoim insynuacyjnym stylu, nie powiedział wcale, że tak było, tylko, że „wszystko wskazuje na to”. Tworzy atmosferę podejrzliwości. PODWAŻA ZAUFANIE DO SZKOŁY.”
Teraz mamy temat nieodżałowanych strat edukacyjnych jakie poniosą uczniowie w zw. z wycieczkami i pieniędzmi. Na tych grupach wałkowany. A tymczasem w Rzeczpospolitej jest art. kto naprawdę stracił, pokazuje JAKOŚĆ EDUKACYJNĄ wycieczek dla SP. Poważne państwowe muzea mówią, że niczego nie tracą, nie mają odwołań, o niczym nie wiedzą. Prywatne i śmieszne instytucje jak najbardziej. Muzeum rogala, piernika, cebularza (naprawdę, polecam artykuł). Są tam warsztaty, można pomieszać, powycinać coś ciastowego. Dawne szkolne ZPT tak wyglądało. Po co obecnie utrzymuje się przedmiot Technika w szkole, tego nie wie nikt.
@ Róża
Smolik miał informacje ile arkuszy wydano, i ile było oddanych i jakoś zaliczonych matur – mógł wysłać w podejrzane miejsca kontrolerów, czego nie zrobił tylko gadał… 😉
@Gospodarz
Już NAWET Newsweek się zastanawia nad niezrozumiałą „słabością” Tuska do Bar(a)bary o małym rozumku niejakiej Nowackiej i jej szaleństw … 😉
https://www.newsweek.pl/polska/polityka/to-nie-jej-wina-trzaskowski-sie-przestraszyl-i-postawil-pod-sciana-nowacka-i-tuska/bnwhhtb
@belferxxx
A może ten resort nie jest zbyt ważny? Od razu po tym artykule wyświetlił mi się tekst Stankiewicza, potem Majmurka. W wyborach będą się liczyć rozliczenia, stan gospodarki i jakieś ruchy w służbie zdrowia, teraz tam temat wynagrodzeń zrobił się gorący. A tematy szkolne – jak to tematy szkolne, wiadomo, że wszyscy narzekają i wiadomo, że zawsze będzie tak jak było.
PiS szuka pomysłu na miarę 500 plus, który ma pociągnąć wynik. Dla nikogo pomysłem na wybory nie będzie edukacja, bo się wszyscy przyzwyczaili, że to taki skansenik, jak muzeum piernika. Trochę patriotyzmu i religii się doda, trochę odejmie, i znowu doda i znowu odejmie.
@Róża
Wyborcy ŚRODKA, nie wyborczy KIBOLE, a o nich toczy się gra patrzą na CAŁOKSZTAŁT w przypadku aktualnie RZĄDZĄCYCH – tu żadne hasła ani pomysły nie pomogą, bo zawsze można zapytać „Skoro macie władzę, to czemu swoich pomysłów JUŻ nie realizujecie???” Akurat edukacja dotyka BEZPOŚREDNIO milionów ludzi, podobnie jak poczucie NIEKOMPETENCJI wydelegowanych do kierowania nią. Więc owszem PiS czy Konfa mogą sobie szukać chwytliwych tematów bo NIE RZĄDZĄ. Dla rządzących billboardami wyborczymi są DZIAŁANIA ich polityków wydelegowanych do rządzenia … 😉
@Róża
No i w edukacji pracuje ponad MILION ludzi, którzy na dodatek mają rodziny! To wielki elektorat, o czym się mógł Kamala Trzaskowski przekonać … 😉
W polskich szkołach i przedszkolach pracowało w roku szkolnym 2024/25 511 tys. nauczycieli (w przeliczeniu na pełne etaty). Ponad połowa z nich (51,6 proc.) uczy w szkołach podstawowych, a najliczniejszą grupę stanowili nauczyciele dyplomowani – 56,9 proc. ogółu kadry.
https://www.rp.pl/edukacja-i-wychowanie/art43274141-edukacja-w-liczbach-jak-wygladala-polska-szkola-w-roku-2024-2025
@belferxxx
Jeżeli wszyscy właśnie mają okazję przekonać się, że tego muzeum piernika nie da się zmienić, jest niereformowalne, to już nigdy nie będzie istotnym tematem politycznym.
@Gospodarz
A tu kumpela ministry eduakcji Bar(a)bary o małym rozumku niejakiej Nowackiej i dyrektor jej biura poselskiego w Gdańsku, miejska radna niejaka Cisoń walczy o dietę radnej. O głównym źródle KASY niejakiej Cisoń i ona i jej szefowa Nowacka MILCZĄ konsekwentnie!!!! A przecież Nowacka ma w gębie tyle liberalno-lewicowych frazesów o walce hejtem, szczególnie na gruncie narodowościowym … 😉
https://www.facebook.com/GdanskStrefa
@belferxxx
Widzę, że temat profesorskich przeprosin doktora rozkręca się w fejsbukowych bańkach. Troszeczkę liczyłam na to, że to były jednak ludzkie przeprosiny napisane z pomocą AI, a nie tylko koniec kozakowania po wezwaniu przedsądowym.
@ Róża
Chcesz powiedzieć, że WSZYSTKIE polskie dzieci przejdą na ED a ich rodzice dadzą radę merytorycznie i finansowo??? 😉
@ Róża
Merytorycznie profesor miał rację(!!!) tylko niewłaściwie ubrał to w słowa … 😉
Gang rozbity. Czy dyrektorki ucierpiały?
Oswiata w Polsce to same uciech ostatnio
@PR
PR w tym art.są mocne liczby, prawie 30 proc.uczniów zapisanych do liceów niepublicznych, zbliżona liczba liceów niepublicznych i publicznych w Warszawie.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,32366437,wola-placic-czesne-niz-kupic-samochod-co-piaty-uczen-w-warszawie.html?
Procent uczęszczających na religię w szkołach podstawowych wynosi w Poznaniu:
Klasy I – 75 proc.
Klasy II – 75 proc.
Klasy III – 72,5 proc.
Klasy IV – 64 proc.
Klasy V – 60 proc.
Klasy VI – 56 proc.
Klasy VII – 50,5 proc.
Klasy VIII – 49 proc.
W liceach na religię chodzi już tylko niecałe 22 proc., w technikach niewiele ponad 18 proc. Dramatycznie niska jest statystyka dla szkół branżowych – trochę ponad 11 proc. To oznacza, że katechezę wybrał jedynie co dziesiąty uczeń lub uczennica.
W szkołach ponadpodstawowych rezygnacja z religii w ogóle nie wiąże się z wyborem etyki – to ledwie 0,5 proc.
…
Gdy na początku 2025 roku „Wyborcza” pytała uczniów, dlaczego rezygnują z religii, odpowiedzi były proste: – Strata czasu. Lekcje były nudne. Nie chodzę do kościoła. Nie widzę sensu uczenia się zasad religijnych, w które nie wierzę.
Ostatnie zdanie to wielki „sukces” katechetyzacji polskiego szkolnictwa w latach 90. ub. w. To, w co wierzy młodzież, jest przecież odbiciem tego, w co wierzą rodzice. Wygląda na to, że katechetyzowani wówczas współcześni rodzice akurat wtedy stracili resztki wiary. Szkolne katechezy miały zatrzymać laicyzację Polski, no i zatrzymały ją równie skutecznie, jak 500++ rozpędziło dzietność.
Niestety, prowadzenie religii w formule z ocenami to największa klęska Kościoła – mówi Marek Sternalski (KO), szef komisji oświaty.
– Nie jestem przeciwny religii w szkole. Nawet w zlaicyzowanych krajach Europy Zachodniej katecheza jest w placówkach oświatowych. Ale w naszym kraju całokształt organizacji religii to porażka.
Panie szefie, bzdury do prasy gadasz. O ile mi wiadomo, w krajach cywilizowanych w szkołach jest nauka o religii i religiach, czyli coś jakby religioznawstwo. Przedmiot świecki. Na którym nie chodzi się na rekolekcje i który nie przygotowuje do sakramentów. Ciekawe, w ilu państwach Europy krzyż jest najważniejszą dekoracją szkolnej sali. Ktoś z Czytelników wie?
https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,32367404,w-poznaniu-coraz-mniej-uczniow-chodzi-na-religie-nawet-w-klasach.html
@belferxxx
Dlaczego miałyby wszystkie przechodzić na ED?
Jak to fajnie ostatnio ujęli moi znajomi, którzy mają dzieci w SP – dawniej w szkole mieliśmy naukę i socjalizację, a po szkole podwórko. Teraz nauka jest przeniesiona poza szkołę, SP jest tylko od stawiania masy znaczków czyli ocen. Nauki tam nie ma. Po szkole jest nauka ta prawdziwa, a szkoła pełni funkcję dawnego podwórka. Ten element się nie zmienił czyli pierwsze przyjaźnie, flirty, kłótnie, intrygi. Gdzieś się trzeba tego nauczyć.
@belferxxx
Merytorycznie to pana kolega jest po prostu dziwakiem, niezbyt odważnym, bo szybko spuścił z tonu. Dr przystopował profesorskie dziwaczenie jednym ruchem?
A co do dalszego ciągu historii, która się toczy w poszczególnych banieczkach, w sposób bardzo charakterystyczny dla każdej z banieczek –
czuć zapach żenady. Po co to ciągnąć, z jednej strony napuszczać, z drugiej nieudolnie bronić.
I pomyśleć, że wszyscy chcieliby zasiadać w KEN.
@ Róża
A po co wybitny fizyk i popularyzator miałby tracić czas i resztę życia na sądowe boje z młodym, niedowartościowany atencjuszem- karierowiczem i pozorantem ??? 😉
@belferxxx
Belferxxxie nie ma w tych sprawach licytacji typu wybitny, popularyzator, zasłużony druh drużynowy itp.
Mówi się A, to mówi się B. Takie życie. Jaki honor, taki facet.
@ Róża
Ja opisałem RACJONALNE zachowanie kogoś, kto TU nie miałby NIC do wygrania… 😉
@belferxxx
Już kilka razy wyświetliły mi się posty pani 622 pomysły na lekcje, za każdym razem byłam zaskoczona, powiew świeżego powietrza w tym zaduchu typu Protest, OKE i ograniczona reszta.
A dziś – jednak są nauczyciele, którzy widzą szkodliwość i prawdziwy cel postów pana OKE.
@belferxxx
Nie chodzi o wygraną, chodzi o odwagę, wyszło z tego zwyczajne zdziwaczenie.
Do tego ten śmieszny komentarz pani Ani.
Jak to wszystko wygląda.
KEN…przecież wszyscy widzą się w KEN.
KEN powinien być jednoosobowy. Borodzik.
@Róża
A co jest takiego w p.Borodziku, że go uznajesz za krynicę mądrości edukacyjnej ??? 😉
@belferxxx
Inteligencja, postawa, poza tym dla mnie facet to odwaga, bez tego nie ma faceta. To jest sigma z dobrym sercem.
Poza tym dla mnie nie ma „mądrości edukacyjnej”.
Mądrość jest, albo jej nie ma. Pan często daje linki do tekstów na poziomie Protestu, i zastanawiam się czy nie widzi Pan, że są słabiutkie, czy widzi, ale ponieważ nie lubi Pan ministrów (ja przecież też, za to, że są na poziomie edukacyjnej bańki fejsbukowej czyli niskim), to je wrzuca udając, że nie widzi ich poziomu, wystarczy, że są po linii.
@belferxxx
Ujmę to tak prościutko, obrazowo.
Gdyby zrobić KEN z osobami, które się w nim widzą, to wyglądałby mniej więcej tak- p.minister, panowie z IBE, p. Broniarz, p. Pytlak, p, Lęcki, p. Ania i p. Iga, p.Alicja Pacewicz, p. Gajęcka (jakaś dyrektorka z Krakowa z SP, gazetowa do wywiadów), p. OKE (już ma zasięgi, a to przecież oznacza u nas autorytet edukacyjny) itp.
Wśród tych osób są takie, które Pan lubi, i takie których Pan nie znosi.
Gdyby przy drugim stoliku posadzić p. Borodzika.
i mogłabym wybrać stolik, któremu chciałabym powierzyć własne dziecko, do tej funkcji szkoły – edukacyjnej, wychowawczej, formującej (jest coś chyba takiego- wychowanie przez naśladowanie czy jakoś tak?) –
to nikomu z pierwszego stolika nie powierzyłabym swojego dziecka. Nikomu. Nie ma dla mnie różnicy między tymi osobami. Różnica siedzi przy drugim stoliku.
@belferxxx
W ogóle to tragiczne, że autorytetem dla nauczycieli może być żenujący pan OKE, a nie miałby szans naprawdę znakomity pan OKI.
@belferxxx
W końcu widzę coraz więcej postów i komentarzy ludzi, którzy załapali o co chodzi z panem OKE.
W końcu są wśród nich nauczyciele. Te komentarze są niezłe –
„ludzie generalnie nie lubią myśleć, lubią jak ktoś głośno pier…li populizmy. Budowanie zasięgów dokładnie na tym polega”.
I okazuje się, że ludzie orientowali się, że on zmyśla, manipuluje „badaniami” i używa do tego bełkotu AI, więc ich blokował.
A kto się nabrał, niech się bardzo wstydzi.
@ Róża
Problem z Brodzikiem jest taki, że on NIGDY nie pracował w szkole… 😉
@belferxxx
I dlatego widzi więcej. Z boku.
@ Róża
Borodzikiem