Zajęcia wymagające zwiększonego wysiłku umysłowego

Udostępnij
Wyślij emailem
Drukuj

Minister edukacji zamierza wprowadzić zmiany w szkolnych planach lekcji. Zajęcia wymagające zwiększonego wysiłku umysłowego mają być realizowane najpóźniej na szóstej godzinie. Tylko o które zajęcia chodzi?

Jestem nauczycielem dwóch przedmiotów: maturalnego i niematuralnego. Jako polonista chciałbym, aby pani minister chodziło o lekcje języka polskiego. Jako etyk wolałbym nie mieć w planie tego przedmiotu zbyt późno, bo nikt nie przyjdzie. Na polskim uczniowie będą, choćby to były godziny wieczorne.

Kto układa plan lekcji, ten wie, jakie są realia. Połowa kadry pracuje w kilku szkołach, co trzeba uwzględnić w planie. Właściwie tylko anglista, matematyk i polonista nie biegają od szkoły do szkoły, więc mogą mieć lekcje, jak wypadnie. Reszta nauczycieli wpada do jednej szkoły i wypada do drugiej. W pierwszej mają lekcje od rana do południa, a w drugiej od południa do wieczora. W mojej szkole tak działa chociażby fizyk.

Piszemy o tym, co ważne i ciekawe

Trzaskowski mocno się uaktywnił po przegranych wyborach. Co się za tym kryje? Sprawdzamy

Nie tylko w partii odnotowano wzmożoną aktywność Rafała Trzaskowskiego. Zupełnie jakby kampania trwała i trzeba było zabiegać o głosy wyborców. Sprawdziliśmy, co się za tym kryje.

Malwina Dziedzic, Anna Dąbrowska

Pomysł Anny Zalewskiej doskonały, ale przyszedł za późno. Trzeba było wprowadzić go przed reformą. Teraz, gdy nauczyciele łączą etaty w kilku placówkach, żądanie, aby uczyli w najkorzystniejszych dla pracy umysłu godzinach, jest nie do zrealizowania. Chyba że odpowiednio inaczej zdefiniujemy pojęcie „zajęć wymagających zwiększonego wysiłku umysłowego”. Może chodzi tylko o jeden przedmiot. Ale który?

Plany MEN tutaj – zob. p. 2.

Udostępnij
Wyślij emailem
Drukuj
Reklama